Facebook

"Jolly Joker"

2013.08.14. 12:00 :: Feeder-mester98

Édesapám barátja, István szabadnapját kihasználva horgászni hívott el, mégpedig egy kis tavi pontyozásra. Ajánlatára gondolkozás nélkül igen mondtam, és még aznap  délután összeraktam a felszerelésemet illetve bepakoltam holnapra. Reggel 5 órakor autóba szállva indultuk Dunaharasztira, a Joker tóra. Ezen a tavon máig nem volt szerencsém horgászni, de a jó hírek alapján teljesen pozitívan álltam a tóhoz. Napijegy váltás után, a tó hátsó részére ültünk le egy homok padra. 

Kép 974.jpg

A tó pontyait, amúrjait és egyéb halfajait a szokásos szettemmel vettem célba, melyen egy egyszerű főzsinórra kötött szerelék volt.  Az első bedobást epres pellettel ejtettem meg de ez nem adott halat, ekkor mondtam Istvánnak : "Türelem halat terem.." ! A percek gyorsan teltek, a nap is feljött, és elkezdett melegedni az időjárás. A horgászat egyáltalán nem úgy kezdődött ahogy vártam, hiszen az első közel 6 (!!) órában még csak egy mozdításunk sem volt..   Próbáltam kint és bent is keresni a halat, de sehol nem találtam :( .

Kép 953.jpg               Botom sajnos sokáig mozdulatlanul állt :(

Csaliztam kukoricákkal, élőcsalikkal illetve pelletekkel is, de a halak továbbra sem jelentkeztek se nálam, se Istvánnál.. Az órám már lassan delet mutatott, de még mindig nem fogtunk semmit egy sügérkén kívül. Ebéd után (ami egy szendvicsből állt), csemegekukorica- pufi párossal csaliztam szerelékemet, és a bedobás után gondoltam szundítok egyet, hiszen úgy sincs kapás.. Leültem a székemre, és bámultam a szigetet, és a tavat. Már-már az elalvás határán voltam, mikor valami szinte lecsavarta a botomat az ágasról. Hirtelen feleszmélve csak a botot tudtam megemelni, de éreztem jó hallal van dolgom. A hal nagyon erős volt, ezért egy ideig ő irányított  engem. Ment jobbra és balra, miközben többször 10-20 méter zsinórt húzott le. A fárasztás tizenötödik percében tudtam a halat partközelbe húzni, és megpipáltatni, ekkor láttam ez nem a "klasszikus " 1,5 kilós ponty. A partszélben még futott 1-2 kört, majd sikeresen beletereltem versenymerítőmbe a halat, amiben alig fért el.

1085368_667780613251761_2102167289_n.jpg                                         A mérleg 3,5 kilót mutatott

Mérlegelés és a fotózás után a tükröst visszaengedtem. Kimerült kézzel éppen újracsaliztam kukoricával szerelékemet, mikor István jó nagyot akasztott. Az orsója szépen elkezdte adagolni a zsinórt, majd nála is megkezdődött a huzavona. A fárasztást látva inkább nem dobtam be botomat, hanem segítettem neki a merítésbe.

Kép 970.jpg                                                     Jó hal küzd a horgán

Kép 957.jpg                                        Ezt, és a többi halat már az ő nagy merítőjébe tereltük

A ponty látszólag is nagyobb volt mint az enyém, ezt a mérleg erősítette meg, hiszen a ponty súlya kereken 5 kiló volt.

Kép 959.jpg                                                                    "Erős egy jószág volt"

István pontya is úszhatott tovább. Mivel az én szerelékem már felcsalizva állt, nem teketóriáztam sokat, dobtam is be, immáron jó kedvel. Aligha eltelt 3 perc, újabb botvivős kapásra vágtam be.  Ez ponty is jól küzdött, de ezt bátrabban fárasztottam egy kicsit, mert  halfogás nélkül már úgy sem maradok.

Kép 962.jpg                                               Ez nem mértem le, de olyan 3 kiló körüli volt

Kép 963.jpg                                                          

Kép 956.jpg                                                    Néhány év múlva találkozunk :)

A következő dobás után, 5 percet sem kellet várakoznom újra kapásom volt. A hal néhány perces fárasztás után leakadt sajnos, valószínűleg ez is ponty volt..A kis incidens után nem szomorodtam el, hanem azonnal felcsaliztam és dobtam is be szerkómat. Istvánnak közbe egy-két rontott kapása volt, amit horogcserével küszöbölt ki. A bedobás után a következő kapásra kicsit többet, 10 percet kellet várnom, de sikerült megakasztanom egy újabb szép pontyot.

Kép 966.jpg                           Ez a szép ponty is a két szem csemegekukoricát kívánta meg

A hal visszaengedése után egy elég hosszú szünet következett. Se nekem, se Istvánnak nem volt kapása a következő két órában. A csöndet délután három óra tájában, István törte meg aki egy méretesebb pontyot akasztott. Hosszú és kimerítő fárasztást követően szákoltam meg az 5 kiló feletti halat.   

Kép 975.jpg                                                       A tükrös pontos súlya 5,5 kiló volt

István fülig érő szájjal visszaengedte a halát, majd újracsalizva dobta be szerkóját. Megint csak kapás nélkül teltek a percek, majd négy óra előtt néhány perccel megakasztottam a nap utolsó halát, ami egy újabb ponty volt.

Kép 978.jpg                                                       A nap záró hala volt ez a ponty :)

A fáradság illetve az egyre erősödő szél miatt összepakoltunk, és egy kiváló napot zárva hazaautókáztunk :) .

                   

Szólj hozzá!

Címkék: Feederhorgászat

A bejegyzés trackback címe:

https://feeder-horgaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr585459373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása