Facebook

Hihetetlen délután...

2015.03.10. 06:02 :: Feeder-mester98

Március eleje van, holnap nőnap, de  idén még nem sikerült halat fognom. Reggel keskeny napsugarak verődnek be a redőny apró résein, de a hőmérseklet még "negatív" értéket mutat. Igazából tanulást terveztem a mai napra,  de amikor délben már 10 fok felett volt a hőmérséklet, és meglehetősen szélcsendes idő volt, tudtam, hogy nem ülhetek itthon. Gyorsan biciklire pattantam és még éppen el tudtam menni zárás előtt a horgászboltba, ahol némi élőcsalit, etetőanyagot és aromát vettem a mai bevetésre... Ebéd után átnéztem a biciklimet, hiszen egész télen állt... Kis szervízelés, majd is indultam a Kis-Dunára, megszokott helyemre.

021_3.JPG

 

A víz még meglehetősen hideg, de a vízállással nincs probléma. Elővettem új felszerelésemet és kötöttem egy klasszikus gubancgátlós szereléket, amit teljesen lefinomítottam, ahogy tavasszal illik. A halak le vannak lassúlva ilyenkor, óvatosan táplálkoznak, az eredményesség érdekében ezért 0,12-es előkét kötöttem a 0,20-as Tubertini főzsinórhoz. Visszatérve a felszerelésemhez, az új botom nem más mint egy Spro Master Carp 3,9 heavy feederbot, amire egy Shimano Ultegra 5500 XTB orsót választottam. Első hallásra ez a párosítás nagyon durvának, érzéketlennek tűnhet, de a cikk végére kiderül, hogy egyáltalán nem az! 

017.JPG

A legegyszerűbb folyóvízi szerelék, 60-70 centiméteres vékony előkével...

013.JPG

Első benyomásra megfogott ez az orsó, könnyű futás, kiváló zsinórkép, dobnyeletőfék, lekerekített fém klipsz, a pontos horgászat érdekében. Egyetlen hátránya talán a súlya, mely bőven 500 gramm felett van, de ez megszokás kérdése...

009_1.JPG

A botról csak annyit, hogy 3,9 méter hosszú, heavy akciójú, 40-120 gramm dobósúlyú folyóvízi feeder. Az ok, amiért ezt a botot választottam az, hogy idén szeretnék a Nagy-Dunán is horgászni, illetve célzottan üldözőbe veszem a nagy pontyokat...

A felszerelés készen állt, már csak az etetőanyot kellett elkészíteni. A hideg vízi horgászatok során jól bevált Tímár Mixet kevertem be, eper aroma - víz keverékével, illetve csontival dúsítottam.  Az élőcsalinak kulcsfontos szerepe van az etetőkajában, majdnem mindig rakok bele, akár bábot is.

024_4.JPG

025_1.JPG

Intenzív epres aroma, idéntől még többet fogom használni...

006_1.JPG

012_2.JPG

12-es horog, csonti-pinki szendvics...

Most, hogy már minden a helyén volt, kezdődhetett a peca. Az első dobásoktól nem vártam sokat, tudtam, hogy időbe telik mire a szerelékem köré vonzom a keszegeket, de tévedtem. A második dobásra határozott rángatásra vágtam be, és már meg is volt az év első hala.

001_2.JPG

Nagyon örültem neki, szép 40 dekás dévér...

004_4.JPG

Már úszott is tovább...

Újat dobtam és vártam a következőt. Néhány perc után ejtős kapásra akasztottam, melynek az eredménye egy újabb keszeg lett.

008_2.JPG

 

009_2.JPG

 

A botba egyébként a legfinomabb, light spiccet raktam, mely nagyon jól jelezte a kapásokat, illetve a fárasztásnál is végig éreztem a halak rugásait, kirohanásait, nem csak "kicsörlőztem" azokat... A keszegek szépen lassan megtalálták az etetésemet, és gyakori újradobálásokkal igyekeztem őket ott tartani, ami láthatóan sikerült is... A kapások egymást érték és egyre szebb halakat sikerült fognom.

014_1.JPG

Biztosan veri a fél kilót...

026_2.JPG

Jobb halnak ígérkezik...

030_2.JPG

Kiló feletti szépség...

035_2.JPG

Nem is kérdés a sorsa, ahogy a többi halnak sem.

036_3.JPG

A keszegek jöttek, és csak jöttek, nagy örömömre :)

038_1.JPG

A legtöbb hal nászkiütéses volt, ami ilyenkor teljesen megszokott...

041_2.JPG

 

042_2.JPG

044.JPG

Szerencsére nem unatkoztam egyáltalán.

045_1.JPG

Ritkán állt mozdulatlanul a bot spicce.

047.JPG

Keszeges selfie :)

053_1.JPG

Ez a méret kicsinek számított ma...

056_2.JPG

A farka tövéig (ami sajnos nem látszik) 33 cm volt...

057.JPG

060.JPG

062_2.JPG

063.JPG

A peca utolsó hala volt...

Hihetetlen milyen eredményes délutánt zártam. Összesen nagyjából 3 órát horgásztam, ezalatt 18 darab dévérkeszeget tudtam a merítőbe terelni, majd visszaengedni. Szerintem ez a teljesesítmény nyáron sem rossz, főleg ha azt veszem, hogy a halak átlag súlya 40-50 deka volt, ráadásúl fogtam két darab kiló feletti példányt is. Remélem az egész év is hasonlóan sikeres lesz nekem és persze nektek is :)) !

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feeder-horgaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr937249165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gotti61 2015.03.22. 18:13:11

Helló :-)

Nagyon szép halak, le a kalappal!

üdv gotti
süti beállítások módosítása