Facebook

Tavaszi örömpeca..

2014.04.21. 08:02 :: Feeder-mester98

Április közepe van már, igazi, remek tavaszi idő mely néha kissé változó és esőben gazdag, de ez kell ahhoz, hogy a természet "beinduljon", a fák kirügyezzenek és a virágok kinyíljanak... Tegnap még hűvös volt, néhol talaj menti faggyal, ma pedig fordult a kocka és gyönyörű, szikrázó napsütésre ébredhettünk.004_2.JPG

Reggel nem volt kedvem korán kelni, ezért délutánra tettem a pecát, így legalább volt időm összekészíteni a felszerelést, és etetőanyagot meg egy kis élőcsalit is vásárolni a mai bevetésre. Ebéd után biciklire ültem, és lassan "lecsordogáltam" az egyik, már jól megszokott helyemre.

066.JPG

Gyors könyvelést követően, kavartam egy kis etetőanyagot és már dobtam is be a szerelést. A Dovit, 'csontis' fantázia nevű kaját választottam, mely eddig ismeretlen volt számomra, de egy ismerősöm javaslatára ezt vásároltam..Szóval a kosárba ez, a horogra pedig csonti került.

102.JPG

Egyszerű folyóvízi szerelék, vékony 0,14-es előkével és 12-es horoggal.

A bedobást követően alig telt el néhány perc és máris hal volt a horgomon. Éreztem, hogy nem keszegfajtával van dolgom így finomra állítottam az orsó fékét.

068.JPG

Rövid fárasztás után szákba tereltem a délután első pontyát..

 

056.JPG

32 cm-es kis gyönyörűség :)

Kíméletes horogszabadítást követően mehetett is vissza. Újra csaliztam, és vártam is a következő "jelöltet".. Újabb néhány perc várakozás után erőteljes pontyos kapásra vágtam be. Nem erőltettem a halat a vékony zsinór miatt, de azért próbáltam mihamarabb partra segíteni. Amikor sikerült végre megpipáltatnom, szemmel láttam, hogy ez nagyobb lesz mint az előző.

 

062.JPG

2 kg-os kerekded potyka, bár a hossza így is elérte a 38 cm-t...

Az előzőhöz hasonlóan ment is vissza. Hihetetlen, mondtam magamban, alig telt el negyed óra és már két szép pikkelyest tudhatok magam mögött. Teljes nyugodtsággal folytattam a pecát, ami igen pörgősen haladt is tovább. Szép számmal jöttek a szebbnél szebb, kisebb- nagyobb pontyok, melyek számomra igazán remek szórakozást nyújtottak.. Ez leginkább a finom felszerelésnek volt köszönhető, hiszen sokkal nagyobb élmény ilyen méretű pontyokat egy finom pálcával fárasztani, mint egy "dióverővel"...

 

053.JPG

 Apróbb, 25 cm-es aranyhasú...

 

097.JPG

Újabb tükrös...

 

077.JPG

 'Klasszikus' méret...

 

078.JPG

 079.JPG

Először meglepődtem ,hogy mi ez a drót aztán rájöttem egy jelölt pontyot sikerült fognom...

 

091.JPG

Megint egy nagyobbacska...

 

093.JPG

Az egészségtől kicsattanó 1,5-es potyesz...

 

099.JPG

       Jobban örültem ennek az egyetlen ezüstkárásznak, mint bármelyik pontynak :)

 

076.JPG

051.JPG

 Nem sok időm maradt egyéb dolgok fotózására, mert állandóan jelentkeztek a kapások., amit persze egyáltalán nem bántam.. ;)

 

088.JPG

Hattyú pár...

 

089.JPG

Majdnem sikerült lerántania a botot az ágasról ennek az izmos 'jószágnak'...

 

Délután öt óra tájékán, igen sötét eső felhők jelentek meg az égen, ami  sajnos a peca végét jelentette. Éppen eltudtam csomagolni, mielőtt elkezdett csepegni, majd egyre jobban esni az eső..  Összesen 15 darab pontyot sikerült fognom és egy árva kárászt a néhány óra alatt, melyek közt volt kisebb 80 dekás is, de akadt azért egy-kettő közel 2 kg-os példány...

 

054.JPG

C&R

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feeder-horgaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr976051687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása